Autor Wątek: Elektryczne autobusy - bez przerw na ładowanie  (Przeczytany 1976 razy)

energetyczny

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
    • www.timeko.pl
Elektryczne autobusy - bez przerw na ładowanie
« dnia: Grudzień 28, 2013, 01:46:47 pm »
Polski producent autobusów testuje tzw. pantograf, czyli urządzenie, za pomocą którego będą ładowane elektryczne autobusy podczas chwilowych postojów na przystankach.

Solaris produkuje już autobusy zasilane energią elektryczną. Autobusy z napędem hybrydowym jeżdżą już m.in. po polskich miastach, a pierwsze w 100-procentach zasilane energią elektryczną autobusy Solarisa - model Urbino - jeżdżą w austriackim Klagenfurcie i wkrótce także pojawią się w Dusseldorfie oraz Brunszwiku.

Jak informuje PAP, powołując się na Mateusza Figaszewskiego z Solarisa, właśnie do Brunszwiku polski producent dostarczył rozwiązanie pozwalające na ładowanie elektrycznych autobusów w czasie ich pracy. Będzie to możliwe dzięki systemom ładowania indukcyjnego znajdującym się pod jezdnią - w miejscach, w których zatrzymuje się autobus.

Solaris opracował także alternatywny sposób ładowania elektrycznych autobusów, który jest wzorowany na zasilaniu stosowanym w trolejbusach. - Na dachu autobusu zamontowane jest specjalne ramię z głowicą, które przypomina wyglądem pantograf. Po dojechaniu na przystanek, przy którym na odpowiedniej wysokości zainstalowana jest specjalna konstrukcja, autobus automatycznie podnosi ramię i ładuje się - informuje Polska Agencja Prasowa.

- Już krótki czas ładowania wystarczy, aby autobus pokonał kolejny odcinek, do następnej stacji ładowania. Platformę można zainstalować w ramach istniejącej już infrastruktury przystankowej lub na osobnym filarze. Ładowanie baterii jest niezauważalne dla pasażerów i nie ma wpływu na czas postoju autobusu na przystanku. Trwa tyle, ile wsiadanie i wysiadanie przewożonych osób. W zależności od planowanego rozkładu jazdy autobusu i trasy, po której się porusza, można dobrać zarówno optymalne metody zasilania pojazdu, jak i wielkość zastosowanych w autobusie baterii - PAP cytuje Mateusza Figaszewskiego z Solarisa.
gramwzielone.pl
Oszczędzaj Energię!

wujekka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • kruk firma windykacyjna
Odp: Elektryczne autobusy - bez przerw na ładowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2014, 10:40:00 am »
Ciekawe rozwiązanie z ładowaniem podczas jazdy. Na ulice Wrocławia wyjechały niedawno pierwsze elektryczne autobusy i jestem ciekaw czy ten kierunek rozwoju transportu będzie kontynuowany. Jak na  razie nie wyobrażam sobie takiego szybkiego podładowywania autobusu, ale to raczej ze względu na technikę jazdy kierowców. Czasami podjeżdżają i odjeżdżają w zawrotnym tempie, że pasażerowie mają problem żeby wysiąść.

szkot

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: Elektryczne autobusy - bez przerw na ładowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2014, 03:05:30 pm »
dobrze że zaczynamy ekologię w transporcie od transportu zbiorowego. Jednak myślę że nie powinno się zapominać o transporcie indywidualnym. Na ciekawy pomysł wpadli w Estonii. tam samochody służbowe urzędników zostały wymienione na tabor elektryczny. Bo obniżyć kosztu pojazdów zamówiono je zbiorowo w Mitsubishi a od 2011 roku wybudowano gęstą sieć stacji dokujących. Projekt sfinansowano w dużej części ze środków unijnych, a za założenie stacji dokującej w domu są dopłaty z budżetu. Niestety w Polsce jedynie certyfikaty międzynarodowe na budynki użytkowe wymuszają ekologię. Przykładem może być niedawno oddany do użytku biurowiec CB Neptun w Gdańsku. W parkingu są stacje dokujące dla samochodów elektrycznych. Podobnie ma być w większości nowo budowanych biurowców. Nie przypomina to jednak kompleksowych działań z Estonii.

piotrorl

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
    • Termowizja
Odp: Elektryczne autobusy - bez przerw na ładowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2014, 05:06:37 pm »
Z tymi stacjami ładującymi dla aut na prąd to moim zdaniem trochę bez sensu. Przecież odsetek samochodów napędzanych elektrycznością jest bardzo niski.
Termowizja moją pasją.